Handels og leveringsbetingelser

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på Shus.dk.

Siden ejes og drives af:

HK Medie Group ApS
CVR-nr. 41 26 07 34
Tømmergade 15A
DK-6830 Nørre Nebel

Tlf.: 25 94 24 84 (10-00-12.00 hverdage)
Mail: kontakt@shus.dk

HK Medie Group ApS ejer og driver bl.a. også webshoppen Satana.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Shus.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Priser

Alle priser er opgivet i danske kroner inklusiv moms. Shus.dk tager forbehold for prisændringer, taste fejl, tekniske fejl og udsolgte varer. Priserne på Shus.dk er dagspriser. Fragt- og leveringsomkostninger oplyses inden dit køb og er ikke med i prisen.

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Visa/dankort, Visa,Visa Electron, Mastercard, MasterCard Debit, Maestro og bankoverførsel. Beløbet hæves på dit kort 24 timer efter, at vi har sendt dit køb. Vi tager ikke kortgebyrer. Ved køb med ViaBill vil du først modtage din vare og herefter falder den rente- og gebyrfrie månedsydelse. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes jf. forbrugeraftalelovens §26. Viabill finansierer køb op til 2000 kr. Beløb over 2000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Der betales via sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Det betyder, at dine kort oplysninger ikke kan læses af udenforstående.

Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger, der er opgivet, er sande.

Ved betaling med dankort / kreditkort trækkes beløbet ikke fra din konto, før varen er afsendt fra vores lager, der vil aldrig kunne trækkes et større beløb, end du som kunde har godkendt ved køb.

14 dages bytte- og fortrydelsesret

Når du handler her hos Shus.dk, har du altid 14 dages bytte- og fortrydelsesret, hvor bedes meddele os, at du fortryder købet, eller vil ombytte og dermed returnere varen til os. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.

Når der er tale om en ren returvarer/ombytningsvarer, vil udgiften til returneringen tilfalde dig, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vi betaler til gengæld for, at den ny-ombyttede varer sendes til dig igen. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Fortrydelsesretten løber fra dagen efter, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den kommende hverdag.

Meddelelsen skal gives ved mail, samt printe og udfylde vores RETURBLANKET(klik – print hér) og vedlægge den ved returnering. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Har du en reklamation, bedes du ligeledes printe og udfylde vores REKLAMATIONSBLANKET (klik – print hér) og vedlægge den ved din reklamation.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og modtages ikke på pakkeshop.

Vareren returneres til:

Shus.dk
HK Medie Group ApS
Tømmergade 15
DK-6830 Nørre Nebel

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage.

Uafhentede pakker

Pakker der ikke afhentes inden for 14 dage i kundens ønskede pakkeshop sendes automatisk retur til Shus.dk. Vi forbeholder os ret til at opkræve et ekspeditionsgebyr på kr. 120,- for uafhentede pakker til dækning af håndtering, administrationsomkostninger og emballage.

Modtagelse af ordrebekræftelse

Når du har afgivet en ordre hos Shus.dk, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Husk at være opmærksom på, at ordrebekræftelsen kan havne i spamboksen.

Afsendelse & fragt

Ved modtagelse af din ordre vil vi hurtigst muligt pakke den, samt afsende med vores samarbejdspartner. Du vil modtage en ny mail, samme dag ordren afsendes.

Vi bruger Bring som vores leveringspartner. Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage, hvis ordren afgives inden dagens deadline. Prisen for levering fremgår tydeligt inden betaling.

Ved bestilling af flere varer hvor en af dem har længere leveringstid, så sender vi varerne samlet når de alle er klar til levering. Er der længere leveringstid på noget af det, så vil du naturligvis blive gjort opmærksom på dette. Ved længere leveringstid, vil dette normalt stå ved varens beskrivelse her på hjemmesiden.

Du vil altid kunne bestille et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Der leveres kun til Danmark. Særlige vilkår for levering til ikke-brofaste øer kan forekomme.

Vi bestræber os på at levere din ordre hurtigst muligt. Den angivne leveringstid er vejledende, og Shus.dk kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle forsinkelser.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet (herunder leveringsomkostninger – det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Beløbet bliver altid overført til det samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med et betalingskort, tilbageføres beløbet til det betalingskort, som du brugte ved købet.

Bemærk: Du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet fordi:

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndteret varen på en anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber mv.
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

OBS. Varen skal returneres i original emballage.

Reklamation

Dit køb på Shus.dk er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til kontakt@shus.dk i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for varen indtil vi har modtaget den. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

E-mærkning

Shus.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger hotline.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på Shus.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Satana.dk på kontakt@satana.dk eller Tlf.: 25 94 24 84 (10-00-12.00 hverdage). Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg

Persondata

Når du skal handle på hjemmesiden eller kontakter os, skal du i mange tilfælde opgive følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Kort oplysninger
  • Telefon/mobilnummer

Registreringen af disse oplysninger er en forudsætning for at f.eks. købet kan gennemføres. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredje-part, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

I forbindelse med køb og henvendelser vil vi også gemme:

  • Købs- og adfærdshistorik, bl.a. hvilken type vare eller tjeneste du har købt, og hvornår du købte dem
  • Servicestatus, servicehistorik, returneringer, reklamationer, reparationer

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelser i forbindelse hermed rettes til HK Medie Group ApS via e-mail kontakt@shus.dk.

Cookies

Ved at benytte Shus.dk  accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus

Handelsbetingelserne er senest opdateret 04. oktober 2021